سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۴۰:۱۹

آیا یونان به پایتخت دریایی جهان تبدیل می‌شود؟

باشگاه خبری فراساحل: انجمن کشتیرانی یونان مدعی است که این کشور می‌تواند در آینده ای نزدیک به پایتخت دریایی جهان تبدیل شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، نتایج مطالعه ای با عنوان «تغییر جایگاه یونان به عنوان یک پایتخت دریایی در سطح جهان» که از سوی شرکت Ernest & Young با همکاری استاد دانشگاه Aegean انجام شد، حاکی از آن است که یونان و به ویژه بندر پیرائوس به موجب رقابت با رقبای سرسخت آسیایی قابلیت انتخاب به عنوان‌هاب کشتیرانی در دهۀ پیش روی را دارد. بر اساس این گزارش، در بررسی انجام شده دیدگاه 779 نفر از مجریان شرکت‌های کشتیرانی یونان تحلیل شد و نشان داد جذاب ترین و جامع ترین بدنه را در بین‌هاب‌ها یا خوشه‌های کشتیرانی در دنیای امروز بندر پیرائوس، بزرگترین بندر یونان، داراست.

بر همین اساس، مجریان شرکت‌های کشتیرانی بر این باورند که افزایش فعالیت بندر پیرائوس برخلاف رقابت جذبِ روافزون در مراکز دریایی دنیا قدرت تجاری آن را تقویت خواهد کرد. دومین کشوری که قابلیت تبدیل به‌هاب دریایی جهان را دارد سنگاپور است که پس از آن دبی و لندن جای می‌گیرند. این سه مرکز دریایی در واقع بزرگترین رقبای بندر پیرائوس یونان هستند. این بررسی همچنین نشان داد که مرکز دریایی پیرائوس به دلیل آنکه دروازه ای به سوی اروپای جنوب شرقی به حساب می‌آید و وجود چشم انداز موجود به دنبال خصوصی سازی، جایگاه ویژه ای دارد. بر اساس این گزارش، صنعت کشتیرانی یونان توانست از پس شرایط بحرانی بدون وارد شدن آسیبی جدی به حیات خود ادامه دهد. ناوگان کشتیرانی یونان با دارا بودن پنج هزار و 272 فروند شناور به ارزش 86 میلیارد دلار بزرگترین ناوگان بر حسب تناژ در جهان است که این امر در تقویت و حفظ جایگاه برتر آن در بسیاری از بخش‌ها قابل ملاحظه است.



  کد خبر : 4104
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :